مدیر جدید آموزش و پرورش شهرستان سلماس با حضور فرماندار، نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از فرهنگیان سلماسی در محل سالن اجتماعات کانون شهید رجایی معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان سلماس؛ فرماندار شهرستان سلماس در مراسم تودیع و معارفه مدیر آموزش و پرورش سلماس با اشاره به کیفیت بخشی به اموزش و پرورش یک ضرورت اساسی در کشور است گفت:  اموزش و پرورش تاثیرگذارترین نهاد کشور است زیرا همه افراد جامعه مخاطب اموزش و پرورش هستند و مدیران و مسئولان اینده کشور محصول اموزش و پرورش می باشند.

مرتضی اصغری بابیان اینکه اموزش و پرورش بنیادی ترین سازمان توسعه کشور است و در همین راستا کیفیت بخشی به اموزش و پرورش دانش اموزان یک ضرورت اساسی در کشور است اظهار کرد: اگر پویایی لازم در سیستم اموزشی نباشد رشد و ترقی در ارکان کشور محقق نخواهد شد.

فرماندار سلماس بااشاره به اینکه تمامی پیشرفت های علمی و اقتدار و دیپلماسی قدرتمند کشور امروز مرهون علم و دانشی است که سیستم اموزشی کشور رقم زده است یادآورشد: امروز در سایه علم و دانش افزایی تخصصی توانسته ایم رتبه سوم دنیا در توان موشکی را داشته باشیم.

وی اظهار کرد: باید از رویکرد سنتی در اموزش و پرورش یکی معلم و کتاب محوری خارج شویم چون با ذات خلاقیت و استعدادیابی دانش اموزان در تعارض است و همه باید به اموزش و پرورش کمک منظم تا جايگاه علم و فرهنگ در جامعه ارتقا یابد.

همچنین موسی زاده مدیر پیشین آموزش و پرورش سلماس دراین مراسم  باتاکید براینکه سرلوحه کارمان کیفیت اموزشی بود و از ارائه درصدهای کذایی قبولی در مقاطع مختلف خودداری کرده ایم افزود: در طول این مدت انتصاب های ستاد و مدیران برمبنای شايسته سالاری بود و از جناح بازی سیاسی در فضای علم و اموزش خوددارى کرده ایم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی در مراسم تودیع و معارفه رییس آموزش وپرورش سلماس محمدی بااشاره به اینکه در سال جاری ۵۹۳ هزار دانش امور در ۲۴ هزارو‌۸۰۰ کلاس درس سالتحصیلی را اغاز کرده اند که نشان از رشد قابل توجه تعداد دانش اموزان دارد اظهار کرد: در بحث فضای اموزشی برای رسيدن به متوسط کشوری ۴۶۰۰ کلاس درس نیاز داریم و این درحالی است که آذربایجان غربی نیازمند حدود 5300 کلاس درس جديد است.

ابراهیم‌ محمدی ادامه داد: 6100 کلاس درس در استان نیازمند مقاوم سازی است.

وی بابیان اینکه در بحث نیروی انسانی استان دچار مشکل هستیم اما با این وجود جزو رتبه های برتر کشور در سازماندهی نیروی انسانی در سطح کشور بوده ایم افزود: 1600 نفر در سال جاری از محل ماده 28و کنکور وارد چرخه آموزشی آذربایجان غربی شده اند که در نوع خود بی نظير است.

وی گفت: طی ارسالی های صورت گرفته توسط دستگاه های نظارتی اموزش و پرورش استان موفق شده ۲ سال پیاپی در بین دستگاه های فرهنگی رتبه اول در استان را کسب نماید.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی یادآور شد: مدارس دولتی حق دریافت هیچگونه مبلغ اضافی تحت هرعنوانی از دانش آموزان و اولیا را ندارند و درصورت دریافت حرام است.

وی باتاکید براینکه امروز افرادی باید مسئولیتهای اموزشی و تربیتی را عهده دار شوند که امانتدار و خدمتگزار مردم و پاسخگو در برابر مسئولیتهای خود باشند خاطر نشان کرد: اولويت اصلی ما در استان تربیت دانش اموزان و توجه به مبانی دینی و نماز  و سپس بحث های درسی و کنکور است و در نظام تعلیم و تربیت ما با حق الناسی کارمی کنیم که قابل جبران نیست پس باید به دور از اهداف و غرایض فکری و سیاسی در این مسير قدم برداریم.


نماینده مردم سلماس و عضو کمیسیون امنیت ملی و کمیسیون تلفيق مجلس نیز در ادامه این مراسم گفت: کشور نیازمند مدیران باانگیزه و توانمند در تمامی عرصه هاست‌

شهروز برزگر با تاکید براینکه خدمت صادقانه و خالصانه در چهارچوب قانون نیاز اصلی کشور است گفت: امروز کشور بيش از هر زمانی نیاز به مدیران باانگیزه و قوی دارد تا مدیریت کشور دچار لطمه نشود.

وی تصریح کرد: باید فضای رتبه اوری علم و کنکور در بین مردم سلماس جاگذاری شود و خانواده فرهنگ درس خواندن را در کانون خانوادگی خود جاری کنند.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:  نظام اموزشی کشور و سیستم اموزش و پرورش باید از سياست و وابستگی به احزاب دور باشد چراکه درغیراینصورت مسير تربیت تعالي فرزندان کشور به انحراف کشیده خواهد شد.

گفتنی است دراین مراسم از زحمات رسول موسی زاده مدیر پیشین آموزش و پرورش سلماس تقدیر و حسین خیرجویی به عنوان مدیر جدید معرفی شد.

 

 

گفتنی است بعد از پایان مراسم فرماندار شهرستان سلماس به همراه رئیس سازمان آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی و نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی و هیئت همراه از یکی از مدارس شهر سلماس بازدید و مساعدت در جهت بهبود ساختمان آموزشی آن مدرسه کردند.